Information System Design Realization and Performance Achievements of the Manpower Office of Kuantan Singingi District
Abstract
Performance data collection is directed at obtaining accurate, complete, timely and consistent performance data that is useful for decision making in order to improve the performance of Government agencies without abandoning the principles of balancing costs and benefits, efficiency and effectiveness. Kuantan Singingi Regency Manpower Office, so far the reporting and data recapitulation process has been carried out manually using the Microsoft Office application. This has resulted in frequent data overlaps and difficulty in reporting performance data. Therefore, an information system for the realization and performance achievements of the Kuantan Regency Manpower Office is needed. singing becomes more effective and efficient.
Downloads
References
Akdon dan Ridwan. (2010). Rumus dan Data Dalam Analisis Statistika. Cetakan 2. Bandung: Alfabeta.
Anshori, Sodiq. 2018. “Pemanfaatan Teknologi Informasi Dan Komunikasi Sebagai Media Pembelajaran.” Civic-Culture: Jurnal Ilmu Pendidikan PKn dan Sosial Budaya 2(1).
Anshori, Sodiq. 2018. “Pemanfaatan Teknologi Informasi Dan Komunikasi Sebagai Media Pembelajaran.” Civic-Culture: Jurnal Ilmu Pendidikan PKn dan Sosial Budaya 2(1).
Anufia, Budur, and Thalha Alhamid. 2019. “Instrumen Pengumpulan Data’’
Ardiansyah, Firdan. 2011. Pengenalan Dasar Android Programming. Depok: Biraynara.
Arikunto, Suharsimi. (2009). Prosedur Penelitian, Suatu Pendekatan Praktek. Jakarta: Rineka Cipta.
Damarjati, S., & Miatun, A. (2021). Pengembangan Game Edukasi Berbasis Android sebagai Media Pembelajaran Berorientasi pada Kemampuan Berpikir Kritis. ANARGYA: Jurnal Ilmiah Pendidikan Matematika, 4(2).
Dhewi, A. I., Patmanthara, S., Heru, D., & Herwanto, W. (2020). Pengembangan Game Edukasi Android Dengan Self-Directed Learning Sebagai Penunjang Media Pembelajaran Mata Pelajaran Dasar Desain Grafis Smk. Jurnal Penelitian Pendidikan Dan Pembelajaran (JPPP), 01(01), 8–18.
Komalasari, H., Budiman, A., Masunah, J., & Sunaryo, A. (2021). Desain Multimedia Pembelajaran Tari Rakyat Berbasis Android Sebagai Self Directed Learning Mahasiswa Dalam Perkuliahan. Mudra Jurnal Seni Budaya, 36(1), 96–105. pada Materi Logika Matematika. JNPM (Jurnal Nasional Pendidikan Matematika), 2(2),
Kurniawan, M. R., & Risnani, L. Y. (2021). Pengembangan Game Edukasi Digital Dan Implementasi Pada Pembelajaran Biologi Materi Plantae Siswa Sma Kelas X. BIOEDUKASI (Jurnal Pendidikan Biologi), 12(1), 1.
Nasution, Noehi, dkk., Evaluasi Pembelajaran Matematika, Jakarta: Universitas
Pramuditya, S. A., Noto, M. S., & Purwono, H. (2018). Desain Game Edukasi Berbasis Android pada Materi Logika Matematika. JNPM (Jurnal Nasional Pendidikan Matematika), 2(2), 165.
Riduwan (2008). Pengantar Statistika Untuk Penelitian Pendidikan, Sosial,Ekonomi, Komunikasi, dan Bisnis . Bandung: Alfabeta.
Rogozin. (2012). Physics Learning Instruments of XXI Century. Proceedings of The World Conference on Physics Education 2012.
Setyosari, H Punaji. 2016. Metode Penelitian Pendidikan & Pengembangan. Prenada Media.
Song, L & Hill, J. R. (2007). A Conceptual Model for Understanding Self-Directed Learning in Online Environments. Journal of Interactive Online Learning, 6(1): 27-42
Suartama, I. K. (2016). Evaluasi dan Kriteria Kualitas Multimedia Pembelajaran. Universitas Pendidikan Ganesha, 1-17.
Sukmono, N. D. (2015). Metode Pembelajaran Self Directed Learning Berbasis ICT dengan Pemanfaatan Game Android Berkarakter Untuk Pembelajaran Bahasa Indonesia. Seminar Nasional Pendidikan indonesia 2015,245–254.
Sukmono, N. D. (2015). Metode Pembelajaran Self Directed Learning Berbasis ICT dengan Pemanfaatan Game Android Berkarakter Untuk Pembelajaran Bahasa Indonesia. Seminar NasionalPendidikanBahasaIndonesia2015,245–254.
Teknik, F., Program, K., & Sistem, S. (2022). Pengembangan Model Pembelajaran Self Direct Learning Berbasis Literasi Digital Pada Masa Pandemi Covid 19 Di Smks Tik Darussalam Medan. 2, 223–238. Terbuka, 2017.
Yakin, R. Q., Suwindra, N. P., & Mardana, B. P. (2018). Pengembangan Media Pembelajaran Game Edukasi Fisika Untuk Meningkatkan Motivasi Dan Prestasi Belajar Siswa Pada Materi Gerak-Gerak Lurus. Jppf, 8(2), 2599–2554.
Mulyadi. 2016. Sistem Akuntansi. Jakarta : Salemba Empat.
Abdussomad, Akmaludin, dan Adiwiharja, C. (2016): SISTEM INFORMASI AKADEMIK BERBASIS WEB, (2), 113–120.
Krismiaji. 2015. Sistem Informasi Akuntansi edisi ketiga. Yogyakarta: unitpenerbit dan Sekolah Tinggi Ilmu YKPN.
Abdul Kadir. (2013). Pengenalan Sistem Informasi. Yogyakarta: Andi Offset. adara,
Kristanto, A. (2018): Perancangan Sistem Informasi dan Aplikasinya (Revisi), Gava Media, Yogyakarta.
Asep Muhidin. (2017). Perancangan Sistem Informasi Produk Hasil Repair Pada PT. Jvc Kenwood Elektornik Indonesia. Jurnal Teknologi Pelita BangsaSIGMA. 6 (2). 150 - 151. Diakses dari http://www.jurnal.pelitabangsa.ac.id/index.php/sigma/article/view/201
A.S Rosa , dan M.Shalahuddin. 2014. Rekayasa Perangkat Lunak Struktur dan Berorientasi Objek. Bandung : Informatika.
Copyright (c) 2024 Agung Apri Denta
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
This is an open-access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License which permits unrestricted use, distribution, and reproduction in any medium. Users are allowed to read, download, copy, distribute, search, or link to full-text articles in this journal without asking by giving appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. All of the remix, transform, or build upon the material must distribute the contributions under the same license as the original.