PRILAKU KONSUMEN TERHADAP PRODUK TEMPE DI PASAR BENAI KECAMATAN BENAI KABUPATEN KUANTAN SINGINGI
Keywords:
Behavior, Attributes, Interests and Performance.
Abstract
The purpose of this study was to determine the behavior of tempe consumers, determine the interests and performance, and to analyze the level of consumer satisfaction in the Benai market in the Benai District. The method used in this research is Likert scale analysis, Importance and Performance Analysis method analysis and Consumers Satisfaction Index or Index of tempe products with an average score of 15.56 with the satisfaction category, while the satisfaction scores of each price attribute, with scores 15.56, taste score 15.16, color score 15.40, size 14.70, packaging 13.76. With satisfied category. Whereas when the score was 19.3 the category was very satisfied, the level of importance of the attributes of price, taste, size, durability and the time consumers considered the importance of color, was very important while the packaging was not important. Performance levels on various attributes of price, color, durability are very satisfied, to taste, packaging and time consumers are satisfied, whereas to the size of the product the consumer is not satisfied. The Consumer Satisfaction Index (CSI) of 0.88 is very satisfiedDownloads
Download data is not yet available.
References
Hasibuan, S.P. Malayu, 2004. Manajemen Dasar, Pengertian, Dan Masalah, Penerbit Bumi Aksara,Jakarta.
Indriani, Y. 2015. Gizi Dan Pangan. Cv Anugrah Utama Raharja (AURA). Bandar Lampung.
Pusdain. 2016. Siuasi Imunisasi Di Indonesia. Jakara: Kementrian kesehatan RI.
Bogor). Fakultas Pertanian Universitas Dramaga Bogor.
Rahayu. M., et al. 2006. Pemanfaaan Tumbuhan Obat Secara Tradisional Oleh Masyarakat Lokal Di Pulau Wawonii, Sulawesi Tenggara. Bogor: Bidang Boani. Pusat Peneliian Biologi, Lembaga Ilmu Pengetahuan Indonesia (LIPI)
Rizky Eko Prasetyo. 2018. Analisis Kepuasan Dan Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Perminatan Tempe Oleh Konsumen Ruman Tangga Di Kota Bandar Lampung. Fakultas Peranian Universias Lampung Bandar Ampung.
Simamora. 2004. Panduan Riset Prilaku Konsumen. Gramedia Pustaka Utama. Jakarta.
Saridewi,R.Dkk.2010. Hubungan Antara Peran Penyuluh Dan Adopsi Teknologi Oleh Petani Terhadap Peningkatan Produksi Padi Di Kabupaten Tasikmalaya. STPP. Bogor
Sumarwan U. 2001. Perilaku Konsumen: Teori Dan Penerapannya Dalam Pemasaran. Ghalia Indonesia. Jakarta.
Sumarwan, Ujang. 2003. Perilaku Konsumen: Teori Dan Penerapannya Dalam Pemasaran. Ghalia Indonesia. Bogor.
Supranto. 2001. Pengukuran Tingkat Kepuasan Pelanggan Untuk Meningkatkan Pangsa Pasar. Rineka Cipta. Jakarta.
Usman, Husaini dan Purnomo Setiady Akbar. 2009. Metodologi Penelitian Sosial. Bumi Aksara.Jakarta.
Indriani, Y. 2015. Gizi Dan Pangan. Cv Anugrah Utama Raharja (AURA). Bandar Lampung.
Pusdain. 2016. Siuasi Imunisasi Di Indonesia. Jakara: Kementrian kesehatan RI.
Bogor). Fakultas Pertanian Universitas Dramaga Bogor.
Rahayu. M., et al. 2006. Pemanfaaan Tumbuhan Obat Secara Tradisional Oleh Masyarakat Lokal Di Pulau Wawonii, Sulawesi Tenggara. Bogor: Bidang Boani. Pusat Peneliian Biologi, Lembaga Ilmu Pengetahuan Indonesia (LIPI)
Rizky Eko Prasetyo. 2018. Analisis Kepuasan Dan Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Perminatan Tempe Oleh Konsumen Ruman Tangga Di Kota Bandar Lampung. Fakultas Peranian Universias Lampung Bandar Ampung.
Simamora. 2004. Panduan Riset Prilaku Konsumen. Gramedia Pustaka Utama. Jakarta.
Saridewi,R.Dkk.2010. Hubungan Antara Peran Penyuluh Dan Adopsi Teknologi Oleh Petani Terhadap Peningkatan Produksi Padi Di Kabupaten Tasikmalaya. STPP. Bogor
Sumarwan U. 2001. Perilaku Konsumen: Teori Dan Penerapannya Dalam Pemasaran. Ghalia Indonesia. Jakarta.
Sumarwan, Ujang. 2003. Perilaku Konsumen: Teori Dan Penerapannya Dalam Pemasaran. Ghalia Indonesia. Bogor.
Supranto. 2001. Pengukuran Tingkat Kepuasan Pelanggan Untuk Meningkatkan Pangsa Pasar. Rineka Cipta. Jakarta.
Usman, Husaini dan Purnomo Setiady Akbar. 2009. Metodologi Penelitian Sosial. Bumi Aksara.Jakarta.
Published
2020-02-09
Section
Articles